Lietojamības analīze, UX

Lietotājiem ērta un efektīva sistēmas, e-veikala vai mājas lapas saskarnes izstrāde

Kas ir UX lietojamība un kam tā ir nepieciešama?

UX – no angļu valodas "user experience".
Tas ir veids, kā lietotājs mijiedarbojas ar pakalpojumu, servisu vai sistēmu.


1

Lietotāja vajadzības

Produkta/pakalpojuma lietotājiem ir izveidojusies pieredze, kas radusies no iegūtās izglītības, līdzīgu produktu/pakalpojumu lietošanas vai citādākā veidā savas dzīves laikā uzkrātās pieredzes. Lietotājs, izmantojot Tavu produktu vai servisu, cenšas atrisināt kādu savu problēmu. Ir svarīgi izstrādāt servisu/pakalpojumu tādu, lai lietotājam tas būtu saprotams, viegli lietojams un efektīvs. Lietotājs, kas ir apmierināts ar produktu vai pakalpojumu, vienmēr atgriezīsies un, iespējams, ieteiks to kādam citam.

2

Biznesa stratēģija

Izstrādājot lietotāja plūsmu, ņemam vērā biznesa stratēģiju. Cenšamies atrast kompromisu starp biznesa un lietotāja vajadzībām.

3

Prototipēšana un testēšana

Izstrādājam prototipus atbilstoši biznesa prasībām un lietotāja vēlmēm. Veicam lietojamības testus un uzlabojam prototipus. Izstrādātais prototips bieži kalpo kā tālākās sistēmas prasību specifikācijas daļa.

Vēlies noskaidrot, kāds pakalpojums ir piemērotāks tieši Tev?

Piesakies bezmaksas konsultācijai, lai uzzinātu, kā mēs varam palīdzēt paaugstināt Tava biznesa vērtību.
Pieteikties konsultācijai

Izpildes scenāriji

Balstoties uz pieredzi, vēlamies parādīt kā UX pakalpojums var palīdzēt attīstīt Tavu projektu un tajā pašā laikā, ietaupīt izstrādei paredzētos resursus.

Piemērs

Jauna projekta izstrāde

Šis būs piemērs, kā dara vairākums, jo tas šķiet lētāk
red-x
SITUĀCIJA

Tev ir nepieciešams izstrādāt jaunu projektu.

1. ZINĀŠANAS

Pamatojoties uz savām idejām un vajadzībām, izveido diezgan sarežģītu modeli, kuru izstrādei ir nepieciešami milzīgi resursi.

2. TIEK VEIKTA PROJEKTA IZSTRĀDE

Izveidoto projekta modeli sāk izstrādāt. Nesaprotot lietotāju vajadzības, izstrādes laikā ir realizētas lietotājam nevajadzīgas funkcionalitātes, kas ir patērējuši apjomīgus izstrādes resursus. Kad projekts ir izstrādāts, tas tiek nodots un palaists reālajā vidē.

ŠĀDA SCENĀRIJA REZULTĀTS

Izstrādātais projekts ir patērējis lielu resursu daudzumu, lietotāji nav apmierināti, pārdošanas rādītāji nesasniedz vēlamo apjomu.

Šis būs piemērs, kā ieteiktu strādāt Datateks speciālisti
red-x
SITUĀCIJA

Tev ir nepieciešams izstrādāt jaunu projektu.

1.IZPĒTE

Saprotot biznesa vajadzības, mēs veicam kvalitatīvu tirgus izpēti un analīzi, intervējam biznesa  pārstāvjus un lietotājus, izvērtējam tehnisko risinājumu iespējas.

2. DATU APKOPOŠANA UN PROTOTIPA IZSTRĀDE

No izpētes rezultātiem secina, kas ir nepieciešams biznesam un kas lietotājam. Balstoties uz tehnisko risinājumu iespējām, izstrādā pirmo projekta prototipu.

3. TESTĒŠANA

Veicam pilnvērtīgus izstrādātā prototipa testus, lai noteiktu, kā lietotāji reaģē. Tas palīdz noteikt, vai nav palaistas garām lietotājam vajadzīgās nianses, vai gluži otrādi, izveidotais risinājums nešķiet lietotājiem pārāk sarežģīts.

4. UZLABOJUMU VEIKŠANA

Apkopojam testu un interviju rezultātus. Pamatojoties uz iegūtajiem datiem, veicam nepieciešamas korekcijas un uzlabojumus. Veicam atkārtotus testus un sagatavojam visu nepieciešamo tālākai izstrādei.

ŠĀDA SCENĀRIJA REZULTĀTS

Rezultātā projekta izstrāde pieprasa mazāk resursu. Ja izstrādes sākumā tiek definēti pārāk sarežģīti risinājumi, kas apgrūtinā lietotāja pieredzi un īsti neatbilst lietotāja vajadzībām, šo ir iespējams saprast izpētes fāzē. Rezultātā ir iespējams izstrādāt daudz vienkāršāku un lietotājam draudzīgāku projektu, saglabājot visas nepieciešamās biznesa vadības intereses. Tas dod iespēju ietaupīti resursus un neveltīt laiku tam, kas būtu nevajadzīgs lietotājiem.

Vai tev ir nepieciešams kāds no UX pakalpojumiem?

Labas lietojamības priekšrocības

Piesakies bezmaksas konsultācijai, lai uzzinātu, kā mēs varam palīdzēt paaugstināt Tava biznesa vērtību.

Pārdomāts lietotāja interfeiss
Pārdomāts lietotāja interfeiss
Viegli lietojams un saprotams dizains
Viegli lietojams un saprotams dizains
Palīdz sasniegt labākus pārdošanas rezultātus
Palīdz sasniegt labākus pārdošanas rezultātus
Uzlabo uzņēmuma tēlu
Uzlabo uzņēmuma tēlu
Palīdz veicināt klientu lojalitāti
Palīdz veicināt klientu lojalitāti
Uzlabo uzņēmuma konkurētspēju
Uzlabo uzņēmuma konkurētspēju
Labāka lietojamības pieredze visās ierīcēs
Labāka lietojamības pieredze visās ierīcēs
Paātrina mājaslapas ielādes ātrumu
Paātrina mājaslapas ielādes ātrumu

Vai vēlies savā mājas lapā šīs priekšrocības?

Vairāk informācijas iegūsi, piesakoties konsultācijai.

UX izpēte un analīze

Tiek veikta izpēte, definēti biznesa izaicinājumi un lietotāju vajadzības, mērķi un problēmas.

  • Lietotāju intervijas
  • Lietotāja ceļa kartēšana
  • Etnogrāfiskās intervijas
  • Web analītika
  • Iesaistīto pušu intervijas
  • Aptaujas

Izstrāde

Tiek izstrādāti un testēti risinājumi iepriekš definētai problēmai, sākot ar koncepta prototipiem līdz gatavam produktam.

  • Lietojamības testēšana
  • Kartīšu kārtošana
  • Struktūras testēšana
  • Koncepta testēšana
  • Izvēles testēšana
  • Prototipēšana
  • Līdzdalības dizains

Izvērtēšana

Iepriekš izstrādātais risinājums tiek izvērtēts, novērojot tā darbību ilgākā laika periodā.

  • Aptaujas
  • A/B testēšana
  • Web analītika

Mūsu izstrādātie e-risinājumi

Lepojamies ar risinājumiem, kurus izstrādājām mūsu klientiem.

Visi darbi

Klientu atsauksmes

Mūsu klienti ir gandarīti par Datateks komandas profesionālo rezultātu. Pārliecinies pats!

Jurģis Grabčiks

[Hermes Distribution]

Inga Gricēviča

[SINDA & V R]

Vairāk nekā 300 uzņēmumu ir veidojuši lietojamības analīzi kopā ar mums

Piesakies bezmaksas konsultācijai, lai uzzinātu, kā mēs varam palīdzēt paaugstināt Tava biznesa vērtību.

Pieteikties konsultācijai
Pieteikties konsultācijai
Mūsu pakalpojumi

Sasniedz savus mērķus ar Datateks

Sazinies ar mums!

Būsim priecīgi palīdzēt.